Potřebuje kybernetickou bezpečnost řešit i vaše firma?

Hacker sedící za počítačem

Podnikáte a přemýšlíte nad tím, zda se vám vyplatí investovat do kybetnetického zabezpečení vašeho byznysu? Aktuální průzkumy a expertní posudky jasně ukazují, že se vaše investice vyplatí.

Cybersecurity Ventures, jedna z nejvýznamnějších světových organizací zkoumajících online bezpečnost a kriminalitu, odhaduje, že v roce 2021 bude náhrada škod za kyberútoky stát podnikatele zhruba 6 bilionů dolarů ročně.

Ano, čtete správně. Bilionů. Mimo to upozorňuje, že do pěti let budou personalisté do firem poptávat trojnásobné množství specialistů na kybernetickou bezpečnost.

Ostatně i americký prezident vydal výkonné nařízení, které má za cíl zlepšit kybernetickou bezpečnost amerických úřadů a infrastruktury státních počítačových sítí. Důvodem je právě neustále rostoucí riziko útoku hackerů, na které je třeba hned reagovat.

Jaká je největší slabina kybernetické bezpečnosti?

Phishing: Kybernetický zloděj, hacker, celý v černém se snaží na rybářském prutu s háčkem ulovit nepozorného uživatele.

Kdo může stát za bezpečnostním incidentem? Riziko nejčastěji bohužel vzniká přímo ve firmě. A nemusí za tím být ani špatný úmysl, ale třeba jen nepozornost nebo neznalost bezpečné práce s počítačem a internetem.

Jako důkaz vám můžeme nabídnout aktuální průzkum globální poradenské společnosti PwC. Ta posbírala informace od bezmála 10 000 manažerů a ředitelů ve 122 zemích světa, kteří podnikají v 75 různých sférách obchodu.

Výsledek průzkumu odhaluje, že nejčastěji stojí za bezpečnostními problémy stávající zaměstnanci firmy. Až poté následují bývalí zaměstnanci, hackeři, konkurence a nakonec spolupracovníci, jako jsou například konzultanti nebo externisté.

Investice do vzdělání zaměstnanců v kybernetické bezpečnosti se vám rozhodně vyplatí.

To platí i pro malé a střední firmy

Na mušce hackerů navíc nejsou už jen velké společnosti. Ty se ve většině případů poučily ze svých chyb, které je stály i stovky milionů dolarů a věnují se jak zabezpečení svých dat, tak vzdělávání zaměstnanců – aby si uměli ohlídat svěřené přihlašovací údaje.

V posledních letech se proto hackeři zaměřili na menší firmy. Není to sice taková výzva jako probourat se třeba do interních sítí Walmartu, Yahoo nebo eBay, ale je to zpravidla mnohem snazší a hackerovi to může stále přinést slušný zisk.

Například stačí, aby se nevítaný návštěvník dostal do e-mailové databáze vašich klientů, a může začít předstírat, že s nimi jedná pod vaším jménem. Jde o běžně používanou praktiku jménem phishing. Už jsme na ni upozorňovali i na našem blogu.

Řada nezkušených nebo nepozorných uživatelů, která je zvyklá dostávat e-maily od vaší společnosti, nebude hledat nejasnosti ve sdělení od hackerů. Na jejich výzvu pod vaší hlavičkou tak klidně vyplní i další osobní údaje. Třeba tak se můžete snadno stát součástí rozsáhlého útoku a odnese to mimo jiné i stabilita a dobrá pověst vaší firmy.

Nepodceňujte riziko

Žlutá trojúhelníková výstraha s černým vykřičníkem: nepodceňujte riziko kybernetické bezpečnosti.

Nečekejte na chvíli, kdy se dostanete do podobného průšvihu. Právě takové společnosti jsou nejviditelnějším terčem útoku. Je to stejné, jako byste si nechávali v noci odemčený obchod. Těžko se pak můžete divit, že si zloději v celé čtvrti vytipovali k loupeži právě ten váš.

Řešení je jednoduché. Vzdělávejte své zaměstnance v kybernetické bezpečnosti.

Vaši zaměstnanci se naučí odhalit potenciální riziko ještě dřív, než na něj kliknou. Využijte možnosti vzdělání pomocí interaktivního webináře. Zaměstnanci se tak mohou vzdělávat odkudkoliv. Nezáleží na tom, zda jsou zrovna v kanceláři nebo na home office.

člen představenstva MENZO a.s.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů